Türkiye’de Saç Ekimi Maliyeti Nedir?

Hem daha uygun fiyatları hem de dünya standartlarındaki tedavi kalitesi nedeniyle Avrupa ve Orta Doğu ülkeleri saç ekimi tedavisi için Türkiye’yi tercih ediyor. Dünyanın en iyi üç medikal turizm bölgesinden biri olan Türkiye’de saç ekiminin en çok tercih edilme sebepleri arasında birinci sınıf cerrahlar, modern ve hijyenik klinikler ve elbette fiyat politikası geliyor. Türkiye’nin turistik anlamda da bir cazibe noktası olması saç ekimi yaptırmak isteyenlerin tercihlerini belirlemede etkili oluyor. İstatistiklere göre ayda 5.000’in üzerinde hasta saç nakli tedavisi için Türkiye’ye geliyor.

Türkiye’de Farklı Saç Ekimi Maliyetini Etkileyen Faktörler

Türkiye’de saç ekimi maliyetleri çoğu Avrupa ve Orta Doğu ülkelerine göre oldukça ucuz. İş gücü maliyetinin daha ucuz olması ve yerel para biriminin satın alma gücü saç ekim fiyatlarının uygun olmasını sağlayan nedenlerden biridir. Bu nedenle Türkiye’de diğer ülkelere kıyasla üçte biri fiyatına saç ekimi yaptırabilmek mümkün. Saç ekimi fiyatları pek çok faktörden etkilenebilir. Bunlar;

• Birinci sınıf cerrah seçimi
  • Hijyenik, modern ve lüks klinik tercihi
  • Saç ekimi tedavisi içeriği (uygulama sayısı, türü, mevcut folikül miktarı gibi)
  • Tedavi planına ek olarak dahil olan hizmetler
  • Devlet tarafından verilen teşvikler
  • Doktor ya da kliniklerin vermiş olduğu garanti oranı.
  • Saç ekimi sonrası bakım hizmetleri

Türkiye’nin saç ekiminde dünyada ilk sıralarda olmasının ve saç ekimi sonuçlarında başarı oranlarının çok yüksek olmasının en önemli nedeni deneyimli ve dünyada eğitimler veren bazı cerrahlara sahip olmasının yanı sıra dünya standartlarında bir hizmet anlayışı ile kurulmuş kliniklerin olmasıdır. Son zamanlarda Türkiye’de açılan kliniklerin çoğalması da klinikler arasında tatlı bir rekabet ortamı yaratarak fiyatların uygun hale gelmesine katkıda bulunmuş ve başarı kalitesinin de her gün artmasını sağlamıştır. Son teknolojik tıbbı cihazlara, hijyenik koşulara ve kaliteli uzmanlardan oluşan tıbbı ekipleri de barındıran klinikler ve saç ekimi sonrası sundukları bakım hizmetleri ile de öne çıkmaktadırlar.

Saç Ekimi Maliyetlerine Neler Dahil?

Türkiye’de saç ekimi maliyetleri sadece tedavi içeriklerini kapsamayabilir. Kimi zaman klinikler farklı paketler oluşturabilir ve böylece saç ekimi tedavisi için Türkiye’ye gelen hastalar ulaşımdan, konaklamaya, saç ekimi tedavisinden, turistik gezilere kadar pek çok hizmetten yararlanabilir. Saç ekimi maliyetlerinde saç ekimi tedavisinin içeriği de oldukça etkilidir. FUT ya da FUE yönteminin kullanılması (günümüzde FUT yöntemi çok tercih edilmemektedir.), PRP ve mezoterapinin saç ekimine kombine edilmesi, saç ekimi öncesi ve sonrasındaki destek bakımları ile saç ekimi cerrahının uygunun gördüğü destek tedavileri saç ekimi maliyetlerinin değişken olmasına neden olabilir.

Saç Ekimi Kliniği Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

Türkiye’de saç ekimi tedavisi için pek çok klinik bulunmaktadır. Saç ekimi için hangi kliniği seçmeli sorusunun cevabı ise önemli bir kaç maddeden oluşur. Bunlar;

• Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı klinik olması.
  • Saç ekimi yapan cerrahların plastik cerrah olması.
  • Güncel gelişmeleri takip eden, saç ekim işleminden önce ve sonra analiz çalışmalarını başarıyla yapacak bir merkez olması.
  • Kliniğin ve ameliyat ortamının hijyen standartlarının iyi olması.
  • Doktor ve klinik referanslarının olumlu olması.
  • Saç ekimi sonuçları konusunda yüksek garanti vermesi.

Uygun fiyatlı ancak hijyen koşulları yetersiz, uzman doktor ve yeterli tıbbı donanıma sahip olmayan saç ekimi merkezleri hastaya yarardan çok zarar verebilir.

Türkiye’de Saç Ekimi Yaptırmak İçin Güvenli Midir?

Türkiye hem kültür hem de sağlık turizminin çok başarılı olduğu ülkelerden biridir. 7 bölgesi de tarihi ve doğal güzelliklerle dolu olması saç ekimi yaptırmak isteyenler için aynı zamanda bir seyahat fikri de oluşturuyor. Türk misafirperverliği, farklı kültürlere ve tarihlere ait pek çok gezilecek, görülecek noktası ile Türkiye turistlerin her dönem ilgisini çekmeyi başarıyor. Jeopolitik konumu nedeniyle zaman zaman saç ekimi tedavisi için Türkiye’ye gelecek hastaların aklına ”güvenlik” sorunu gelmektedir. Ancak Türkiye istatistiklere göre Avrupa’daki ülkelere göre daha az saldırı ve terör eylemi gerçekleştirilen bir ülkedir. 78 ülke Türkiye’ye vizesi seyahat edebilirken 42 ülkenin vatandaşı doğrudan ya da online vize için başvurabiliyor.