PRP Saç Tedavisi
11 September 2023

Saç Dökülmesinde PRP Tedavisi Hakkında Her Şey!

Saç dökülmesi hem kadın hem erkekler için önemli bir estetik problemdir. Saç dökülmesi tedavilerinde kullanılan yöntemlerden biri de PRP yani Platelet Rich Plasma ( Platelet yönünden zenginleştirilmiş plazma)dır. PRP tedavisi saç dökülmesi, yara ve cilt gençleştirmesi gibi pek çok alanda başarılı sonuçlar vermektedir. PRP saç tedavisi ile genetik saç dökülmesini azaltmanın yanı sıra cansız, ince telli ve zayıf saçları canlandırmak, kepek ve yağlı saç sorununa da çözüm bulmak mümkündür. PRP hem saç ekimine ek olarak hem de tek başına çok faydalı bir saç dökülmesi tedavisidir. Saç dökülmesi ve farklı saç sorunları için PRP yaptıranlar büyük çoğunlukla olumlu geri dönüş almaktadırlar.

PRP (Platelet Rich Plasma) Nedir?

PRP kişinin vücudundan alınan bir miktar kanın özel bir işlem ile plazmasının ayrıştırılarak, vücuda enjeksiyon yoluyla geri verilmesidir. ”Platelet” ismi verilen hücrelerden zengin olan bu plazma içerdiği büyüme faktörü ve protein yönünden zengin içerikler sayesinde yara iyileşmesinde çok etkili hale gelmektedir. PRP yaraların iyileşmesi ve izlerinin giderilmesinde, cilt gençleştirmesinde, saç dökülmesini önleme ve saçların kalitesinin artırılmasında ve ortopedide çok iyi sonuçlar vermektedir. PRP’nin en önemli özelliklerinden biri de vücuda yabancı bir madde ve ilaç vermeden, tamamen doğal bir tedavi yöntemi olmasıdır. Tedavide kişinin kendi kanı kullanıldığı için herhangi bir bulaşıcı hastalık bulaşma riski ve yan etkisi de bulunmamaktadır.

Saç PRP’si kısa sürede saç kaybını önleyerek saç dökülmesi sorunu yaşayan kişiler için en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Saç dökülmesine karşı saç PRP’si uygulandıktan sonra saç dokusu beslenip, gelişmeye başlar. Süreç içerisinde incelen ve zayıflayan saç folikülleri uyarılır ve onarılır. Devamında da saçlar canlanıp daha sağlıklı şekilde çıkmaya başlar.

PRP’nin Faydaları Nelerdir?

Günümüzde çok sık tercih edilen PRP tedavisinin faydalarını ve uygulama alanlarını şöyle sıralayabiliriz.

• Saç dökülmesini önlemek
  • Zayıf ve güçsüz saçları onarmak ve gür saçlara sahip olmak.
  • Cilde esneklik ve aydınlık kazandırmak.
  • Kırışıklıkları azaltamaya yardımcı olmak.
  • Cilt dokusundaki yara, çatlak ve deri hasarını onarmak.
  • Lazer sonrasında cilt onarımına destek olmak.
  • Aynı zamanda tenisçi dirseği olarak da bilinen aşil tendonu problemi tedavisi ve ağrılar için de PRP tedavisi kullanılmaktadır.

PRP İle Saç Tedavisi

Kadın ve erkeklerde günlük 100-150 tel saç dökülmesi normal kabul edilir. Ancak bu miktardan daha fazla görülen saç dökülmesi ciddiye alınmalı ve tadavi edilmelidir. PRP diğer tüm faydalarının yanında özellikle saç dökülmesinde çok başarılı sonuçlar vermektedir. PRP’nin yan etkisiz ve yabancı bir madde ya da ilaç kullanılmadan uygulanması da saç dökülmesi sorunu yaşayanlar için öncelikli bir tercih nedeni olmaktadır. Saç dökülmesi tedavisinde kullanılan PRP işlemi için kişinin kendi kanı alınır ve işlemden geçirilerek fibroblast denilen kökleri besleyecek, gelişimini sağlayacak olan kısım saç derisine enjekte edilir. Saç PRP’si özellikle genetik dökülmelerde çok olumlu sonuçlar vermektedir. Saç dökülmesinde PRP’ye ek olarak saç mezoterapisi de oldukça faydalı olmaktadır.

PRP ile saç dökülmesi tedavisi yaklaşık 30 dk. kadar sürerken, uygulama esnasında kullanılan anestezi etkili kremler sayesinde acı hissedilmez. PRP sonrası saç derisinde bir iz kalmaz ve kişi rutin hayatına devam edebilir. PRP ile saç dökülmesi tedavisi kişiye bağlı olmakla birlikte yaklaşık 3-4 ay sürebilir. 15 gün aralıklarla saç derisine PRP seansı uygulanır.

Saç PRP’si farklı yöntemler ile uygulanabilir. Bu yöntemler;

• Dermapen ile uygulanan PRP
  • Enjeksiyon ile uygulanan PRP
  • Elektroporasyon ile uygulanan PRP

şeklindedir. Daha etkili sonuçlar için dermapen, enjekiyon ve elektroporasyon yöntemlerini kombine olarak uygulama düşünülebilir. Böylece alınan sonuç çok daha verimli olabilmektedir. Ancak bu 3 farklı uygulama türünün seçimi hekimin kararına bırakılmalıdır.

PRP Tedavisi Saça Nasıl Uygulanır?

Saç için uygulanan PRP tedavisi öncesinde kişide yaklaşık 10 cc miktarında venöz kan alınır. Alınan kan santrifüj cihazında beyaz ve kırmızı kan olarak ikiye ayrılır. Akyuvar, pıhtılaşma faktörleri, trombosit, PGF (Trombosit büyüme faktörü) ile dolu olan kırmızı kan PRP için ihtiyaç duyulan kan türüdür. Kırmızı kan özel bir işleme tabi tutulur ve kişinin saç derisinde ihtiyaç duyulan alan önce anestezik kremler ile uyuşturulur. Ardından saç derisine mikro iğneler yardımı ile enjekte edilir. Kişiye göre değişebilmekle birlikte saça PRP uygulanırken çok hafif, toplu iğne batması gibi bir acı duyulabilir. Ortalama 30 dakika süren uygulama sonrasında herhangi bir iz kalmaz.

PRP tedavisi sonrasında saç derisindeki doku yenilenmesi anında başlar. Zayıflamış saç folikülleri onarılır ve ardından güçlü saç üretimi başlar.

PRP’nin ortalama 4 ile 6 haftalık seans aralıklarıyla tekrarlanması gerekir. Saç ya da cilt için yaptırılan PRP tedavilerinin biyoteknoloji firması tarafından üretilmiş uygulama kitleri aracılığıyla uzman hekimler tarafından yapılması son derece önemlidir.

PRP Destekli Fue Saç Ekimi

Saç dökülmesi tedavilerinden saç ekimi PRP uygulaması ile desteklendiğinde yeni ekilen saç kökleri kısa sürede saç derisi ile uyum sağlar ve zayıflamış saç kökleri canlanır. Fue yöntemi saç köklerinin ihtiyaç duyulan saç derisi alanına tek tek yerleştirilmesi yöntemidir. Saç köklerini yerleştirmek için yaklaşık toplu iğne ucu büyüklüğünde kanallar açılır ve bur deliklere saç kökleri yerleştirilir. Saç ekimi sonrasında saç derisinde açılan deliklerin hızla kapanmaya başlaması ve iyileşme sürecine girmesi önemlidir. PRP’de tam bu süreçte etkisi ile saç ekimine destek olmaktadır. PRP destekli FUE saç ekimi iki farklı şekilde yapılabilir. Birincisi saç ekimi uygulaması esnasında verici bölgeden toplanan saç köklerinin ayıklanma ve ekime hazırlanma esnasında PRP içerikli sıvıda bekletilmesi ve bu süreçte de beslenmesinin sağlanması şeklindedir. Diğer yöntem ise saç ekimi uygulaması tamamlandıktan belli bir zaman sonra uygulanan PRP’dir.

Saç ekimi sonrasında yaptırılan PRP saç köklerini besleyip güçlendirerek yara iyileşmesini de hızlandırır. Saç ekimi sonrası normal olarak kabul edilen %5’lik saç kaybını azaltarak, yeni çıkan saçların daha kuvvetli çıkmasını sağlamaktadır.

Saç Ekimi Sonrası PRP

Saç ekiminden sonra saç derisine yaptırılan PRP saçın kalitesini ve saç ekiminin etkisini artırır. Saç ekimi sonrası ekilen saçlar, yaklaşık 3 ay içerisinde saç derisinde kendilerini gösterirler. Bu nedenle saç ekiminin 1 ya da 3. ayı itibariyle saç PRP’si yaptırmak saç ekimi tedavisinin başarı oranını artırır. Saç ekimi tedavisi sırasında ekilen köklerin %3 ila %10’u hala zayıftır. Saça uygulanan PRP tedavisi ile saç derisinin yetersiz kan akışı azaltılarak saç kökleri canlandırılır.

Saç ekiminden yaklaşık 1 ay sonra PRP tedavisine başlanabilir. Ancak uzman hekimin saç ekimi tedavisinin hangi döneminde PRP’yi uygulamak istediği de önemlidir.

PRP’nin Yan Etkisi Var Mıdır?

PRP’nin saç ya da cilde herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Kişinin kendi kanının tekrar kendi dokusuna enjekte edilmesi PRP’yi son derece doğal bir tedavi yapmaktadır. PRP seansı esnasında kızarıklık ve hafif acı hissi dışında herhangi bir alerjik reaksiyon beklenmez. Ancak PRP saç tedavisi kanser tedavisi gören, bebek emziren, cildinde enfeksiyon olan ve kan sulandırıcı ilaçlar kullanan kişilere uygulanmamalıdır. Kanser tedavisi gören, bebek emziren, cildinde enfeksiyon olan ve kan sulandırıcı ilaçlar kullanan kişilere PRP saç tedavisi uygulanmaz.

Saç İçin PRP’nin Etkisi Ne Kadar Sürer?

PRP’nin ömür boyu kalıcılığı yoktur. PRP saç köklerine uygulandıktan sonra ortalama bir yıl boyunca etkisi devam eder. Eğer saç derisine gereken bakım da yapılırsa bu süre 18 aya kadar uzayabilir. Saç için PRP 6 ya da 1 yılda düzenli olarak tekrarlanmalıdır. Düzenli aralıklarla yaptırılan PRP’nin saç derisine faydası çok büyüktür.

PRP Saç Tedavisi Ücretleri Nedir?

Saç dökülmesi ve saç kalitesini artırmak için uygulanan PRP saç tedavisi ücretleri PRP’nin yapıldığı merkeze ve uygulama sıklığına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Günümüzde PRP uygulaması saç ve cilt tedavisi yapan ya da estetik uygulamalar gerçekleştiren pek çok merkez ve hastanede yapılmaktadır. Ancak PRP’nin hem iyi ekipman desteği hem de uzman hekimler tarafından yapılması tavsiye edilir. Uzman olmayan hekimler ve yeterli kalitede olmayan ekipmanlar ile yapılan saç PRP’si ile beklenen sonuçlar alınmayabilir. Bu nedenle PRP yapan merkezin seçimine çok dikkat etmek gerekir. PRP yaptıranların yorumları, PRP yaptıracağınız merkezdeki hekimler ve kullanılan ekipmanların niteliği sizin için yol gösterici olacaktır.

Saç İçin PRP Faydalı Mı?

Saç için PRP’nin faydalı olup olmayacağı bir kaç faktöre bağlı olarak değişebilir. PRP yaptırmadan önce doktorunuz mutlaka gerekli testleri yapmış ve sonuçları sonrasındaki eksiklik ya ad fazlalıkları gidermiş olması gerekmektedir. Saç için PRP tedavisinin başarılı olmasındaki 4 ana faktörü şöyle özetleyebiliriz;

• Yeterli ve kaliteli donanıma, uzman hekimlere sahip merkezlerde yaptırılması.
  • Doğru zamanda yaptırılması.
  • Düzenli aralıklarla tekrar edilmesi.
  • İhtiyaç durumunda PRP’ye ek olarak mezoterepi eklenmesi.

Bu faktörlerin ışığı altında saç için PRP tedavisinden maksimum sonuç almak mümkündür.